Drink water

Water is een frisse dorstlesser; de meest gezonde keuze. Zoete dranken bevatten veel suiker. Dit heeft het lichaam niet nodig. De suikers die we wel nodig hebben, halen we uit onze voeding.

Drinkwaterkrant

Drinkwaterkrant Groep 1-2
Drinkwaterkrant Groep 3-4
Drinkwaterkrant Groep 5-6
Drinkwaterkrant Groep 7-8

Drinkwaterton

Heb jij interesse in een waterton, om het drinken van water te stimuleren bij jouw school, kinderdagverblijf, sportclub of in de wijk! Laat het ons weten!

Watertappunten

Hier kun je in Noordwijk watertappunten vinden.

Water recepten

Maak Water Drinken leuk ! Combineer met fruit, groente of kruiden!
Combinaties fruitwater:
1. citroen – munt – limoen
2. aardbei – citroen – basilicum
3. watermeloen – munt
4. sinaasappel – komkommer – munt
5. blauwe bessen – lavendel
6. appel – kaneelstok
7. ananas – kokoswater
8. komkommer – limoen – blauwe bessen – munt
9. ananas, kiwi, passievruchten
10. citroen – framboos

Tips fruitwater:
Je kunt ook bevroren fruit nemen of zelf ijsblokjes maken met stukjes fruit er in.
Probeer ook eens water met koolzuur, hierdoor krijg je fris en sprankelend drankje. Of gebruik afgekoelde groene thee (liefst cafeïnevrij) voor extra antioxidanten.
Zacht fruit en kruiden kun je ook een beetje crushen met een stamper, hierdoor krijgt het fruitwater extra smaak
Als je een grote kan maakt kun je er steeds vers water bij blijven doen, maar na ongeveer 3 dagen in de koelkast zou ik ook het fruit vervangen.
Was het fruit altijd voordat je het in het water doet
Wil je het water wat zoeter hebben dan kun je een beetje honing toevoegen.